torsdag 27 september 2012

En nervös skugga på vinden

På Söndag är jag inte religiöst som vanligt utan
drömmare av andra mått. kompisen Cladam kommer med
filmutrustning och på en vind bokstavligt talat nära mig
ska han hjälpa mig att filma en video men spökliga
förtecken!

På plats kommer en skådespelare vara och agera
som spökflicka och filmeriet kommer vara en snutt
spökfilm till den låt som en annan kompis Rille har
skapat från en dikt som jag har skrivit.

Ett spännande projekt och nu ska jag erkänna att jag börjar
bli lite nervös för själva filminspelningen. Jag har i filmprojekten,
en ganska luddig ledning. Ett manus behövs verkligen i
filmsammanhang men det kan inte vara för hårt skrivna heller
då de kan blockera spontanutblomstrad skådespeleri eller
andra önskvärda infall. men är manusen för luddiga så blir
det liksom inte heller något att improvisera runt omkring.

jag bara hoppas att det finns tillräckligt med krut i
skriveriet och tillräckligt med utflippning i flickan.
då kan det bli riktigt bra!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar