tisdag 18 september 2012

Forts följer..


Det brinner i huvudet av idéer. Det är ett fenomen som jag
upplevt tidigare. första noterade gången var när Doghead,
den koolt skräckpunkspelande duon hade varit inne i studio
och satt fast 4 låtar.

I-o-med det så kom det en färdighet in i musikgruppen som
i sin tur skapade ett extremt stort energifält. Hur många låtar
som helst kom vi på och vi spelade bätter än aldrig förr eller
senare heller.

Det kreativa är sin egna energi på det sättet.

Så upplever jag i detta nuet också att i själva saken att ha
skickat iväg bokmanuset så kommer det en hel til nästa-bok.
En fortsättning på den nyss avslutade. Jag glädjs av detta men
på ett litet litet sätt är det också ett "problem". Jag är, efter en
högkreativ period, tämligen och nämligen mentalt slut.

Så hur gärna det än pockar på min uppmärksamhet så ska
jag lägga idéerna åt sidan. Någon klokgubbegumma sa att
de bra idéerna överlever längst i minnet. Det tror jag på också.

Nu ska jag slutföra en del andra projekt och skriva mer
recensioner tror jag. konsumera det kosntiga istället för att
skapa konstligheterna.

Voff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar