söndag 23 september 2012

Notis i höst

Hösten är en bra årstid. I dag tog jag en promenad genom
skönheten och staden. Huvudet var tungt efter jobbets festkväll
på Ögir. En Sven Zetterberg spelade riktigt bra men inte i min
tekopp.

Luften var vild. Löven håller fortfarand ei sig i grenarna men
färgerna börjar ändras. Molnen for fram över himlen och gav
känslan att världen rullade fram. Vilket den gör.

Och kanske var det rörelsen som jag upplevde? Det bestämmer
jag själv nu för tiden.

Förösker vara uppmärksam på saker.

En bild kom till mig idag. kanske ska jag samla sådana saker?



Eller. Jag ska göra det. En beskrivande bild som ovan.
en svan, sprucken. Ur den kommer en flock hästar
springandes. Vad betyder det? Varför?

Skönt. Huvudet börjar hitta tillbaks.

Mitt paraply brann upp inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar