lördag 20 oktober 2012

Misslyckanden..

 Äventyren tar aldrig slut. Det är sant. En annan sanning är att
många aldrig når fram. Nu har jag lyckats med Husguden och
det är skönt att det gick i mål.

 Tankarna går till det som aldrig blev av. till allt som inte blir av.
Så därför kommer en liten lista på storslaget som aldrig blev.

Ett skivomslag målades till Krymplings. Superpunkgruppen
gjorde en skiva på nittiotalet. Den blev uppskattad & faktiskt
fanns det en uppföljare. Jag kontaktades ungefär 2005 och målade
ett omslag till denna uppföljare. Men skivan blev tyvärr aldrig av.
Anledningen är okänd men det var ett av mina konstnärliga
antiklimaxes. Det var fina låtar också så det är synd att de aldrig
nådde ut.

Sådant får man räkna med.

Ett annat "misslyckande" var när en massa planer gjordes för
ett företag som skulle starta och min del var att designa fräcka
kläder. DEATHROLL CLOTHING hette det och det var en affär
som slutade i missnöje hos mig. Den andra figuren, den faktiskt
drivande personen, återkom aldrig med någon slags redovisning
hur saker utvecklade. Antagligen höll inte planerna men den
ringa, icke existerande feedbacken har surnat mig till ovilja
gentemot det äventyret.

Ett likande äventyr var QUEEN INK som dock blossade upp under
trevliga former men sedan bara dog.

Den sämsta äventyrsbranschen är filmmanusbusiness dock.

Ett filmbolag, LUCY FILM kontakade mig efter att ha läst
ett av mina inskickade filmmanus. De ville att jag skulle skriva
ett manus med visa förutsättningar. De had etillgång till en stuga
som fick användas hur som helst och det var förutsättningen.
Jag arbetade mycket med manuset och bpollade idéer fram och åter.
Vi löste uppkomna problem och hade en dialog som var bra.
 Men så föll det bort efter att jag började frågasätta olika löften
och det verkade på den uppkomna tystnaden att jag blev lite
brukad.

Ett gott hjärta har ett annat filmbolag i CRUZICAL FILM som
vill göra film på ett manus men kör med öppna kort och säger
att det inte har finanserna och det ligger i framtiden om det
ligger överhuvudtaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar