söndag 25 november 2012

Kill your Darlings, honey!

en helg bestående av det ssita skriverierna av verket
som Jag och Benny håller på med. Det är långt-långt
från klart men det finns "insamlat" allt nu. Början, mitt
och slut. Faktiskt två slutligheter och det har försatt oss
i grejen att vi måst välja vilken väg att gå.

B kallar det för "Kill your Darlings" och jag vet vad nog
vad begreppetet innebär. men jag har egentligen aldrig
använt tekniken förr. KyD är alltså att man skapar och tar fram
massor av idéer. allt, i detta fall, skrivs fram och finns med.
sedan hugger man bort det dåliga, inte inpassande, skeva
när det är dags ( det är själva Killandet )
Jag har lite svårt för det. så det är nyttigt för mig. jag inser
att det är en bra teknik. Men det är svårt. jag brukar ofta skapa
med ett mål. då blir det själv-rensande. och det kanske inte
är så bra inser jag. Därför är jag väldigt glad att testa på
denna samarbetsform. utvecklande!

yxan slippas och snart ska här kapas, täljas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar