söndag 6 januari 2013

Ett nära avstånd

En sak finns. Något fantastiskt bra som ligger bortom
allt lull-lull. Det är vänner. Goda vänner. Men de goda
vännernas lovsång har sjungits ofta. De nära och de kära
har, med all rätt, hyllats och älskats och taggats och höjts.

Men vänligheten kan vara sann och god, faktiskt, även om
den är på distans. Även om det inte utgöra av en mänskling
som har en påtagligt fysisk plats i ditt liv.

Jag har en del sådana figurer i min närhet. Människor
som egentligen bara är namn men i det dom skriver i mail
och brev och fejsboksmeddelanden underberättar att
de är figurer som är gott att ha omkring sig- Männsikor
som menar väl för mig eller väl för vårt gemensamma
intresse. So gör saker av de rätta skälen

Man kan kalla det nätverk eller kanske hjärntrust
eller något. Det ingår flyktiga figurer i mitt. Men några
av dom som är där.. alltså.. de glimmrar extra. & jag är
glada att de finns där

Jag har fått möjlighet att medverka i ett poesiprojekt som
känns väldigt bra. Ett behjärtansvärt projekt som jag inte
ska svallra om egentligen. Inte helt klart är det heller att
min medverkan är med då de finns fler som styr.

Vi får se hur det går. grejen i detta inlägg är att jag
är så glad att se och följa en del energier. det är så
berikande för min egen energi.

En dag ska jag bli jätterik och då ska jag hyra ett ställe
nånstans och ha en tredagarsfest för alla bekanta
och namn, Och det ska vara sommar tror jag och ett
band ska spela och du vet säkert redan nu om du är en
av de som ska bli hämtad till partyt klädd och varande
precis som
 du är

Tills dess vill jag ba säga att jag uppskattar din närvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar