lördag 19 januari 2013

Ett porträtt av kompis


Jag har en gång tidigare gjort samma som skedde i
denna nymålade tavla här ovanför. Jag tänkte på en
kompis. Vem den är och hur den är. Vilka färger och
motivet i sig.
Nyligen pratade jag men kompisen som detta ska föreställa.
För den hade idé och önskan om att jag skulle gör en tavla av
något som kompisen ska berätta om senare.

Och det ska jag göra när jag har hört berättelsen. 

Under tiden så har jag tänkt och tänk och tänkt. Sedan
har jag sovit lite på det och vändit det runt på olka sätt
och så kom denna bild till mig. I den kan man utläsa
polaren sedd genom mina ögon.

Exakt hur och var är inte intressant men saken: att jag
funderar runt en person och sedan kommer fram till något.
Som sagt så är detta bara andra gången som jag gör ett
dylikt porträtt. Men det är spännande att det går och jag ska
för den skull ta en random polare och betänkla ut dennes
"själsbild" as well för att se om det ligger något påtagligt
i denna luddighet eller om det bara är just det: ludd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar