måndag 25 mars 2013

Charta 77 - läs mellan raderna 1983 - 2013


Charta 77, hemstadens stolthet ( i rätt kvarter ) fyller 30 år
och firar det med lite alltmöjligt. Det blir punkfest till våren
nere på Ögir. Där jag självklart kommer vara med. vi har nog
biljett nr 1 och 2 tror jag!
Och så kommer de ge ut en LP. Alltså stor fin vinylskiva. Jag
har varit med på den i form av en teckning. Det är rätt maffigt
för mig att få göra omslag till en riktigt vinyl.

Som grej tror jag skivan är på väg tillbaks lite granna. Och det
är kul. Jag är ingen vinylgalning direkt men eftersom jag har
varit med om vinylen då det begav sig så känns det lite mer som
på riktigt när ens bild pryder konvolutet.

Chartabilden var en ren beställning av motivet. Det är en idé som
Granberg har pratat om för hundra år sedan redan och den hittade
till sist fram.  Här är en ratad version. Jag gillade den också men jag
hade missat lite att handen skulle se ut som den gjorde fulfingret
ut-o-in

Annars är det mycket som händer i hundkojjan. På tal om vinyler så
kommer ju Container 90 släppa sin nya i vinylform med tillhörande
specialmerch. Med mina bilder på. riktigt koolt. om jag förstår rätt så
kommer den också i cd-form.

Dessutom, nånstans i fjärran, så lurar ju också en The Past skiva på
plast med min bild. det vore rätt ballt om all denna plast slog in.

Den som vill köpa vinyl och Birdnestskivor överhuvutaget borde
klicka på denna länk. Birdnest ..koolt att se sina andra bilder bland
skivorna Grisfest, Spegelapan och Gryningstid. Sen nya Charta-singeln
också. den bilden tog dom ju från punkölen och var en teckning som
jag egentligen bara ritade av från ett forografi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar