lördag 9 mars 2013

Poesi, musik & en bok


Det är inte stilla för att det står stilla i bloggen. Jag är med
i flera sidolöpande saker som alla har sin tjusning.

Sovstaden är alldeles strax på plats. 10 poeter tolkar
tio teckningar som jag ritat. Det kommer publiceras på
en hemsida och intäckterna går till välgörenhet. Bilden
ovan är en poster jag kommer trycka och sälja på sidan.
Då i svart form.

Skivomslag i mängd har det visat sig. slumpen är den att
Charta 77, Container 90 och Freaky Fairytale Band snart
har realeser på sina senaste skivorna och utöver att det
berikar världen så är jag glad av anledningen att jag har ritat
omslagen.

En bok. En bok som är som inget jag tidigare har skrivit.
tolvnitton gillar mig och de ska ge ut den. Jag har sett ett
riktigt snyggt omslag och i just nuet så arbetas det med
sättningen av inlagan. Sjusvansad Katt kommer boken heta
och i den kommer den finna en besynnerlig dialog mellan
två lika besynnerliga figurer.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar