söndag 31 mars 2013

Vidare tankar om Sovstaden

här bor ingen ..ännu..
~
Äventyren med Sovstaden händer nu och pågår
hela tiden. det utvecklas och invecklas. allt är möjligt
känns det som. Vi är fler som delar på vad som händer
och därför tror jag att det kommer göra väsen av sig då
och då. För egen del blir det till sommaren vid olika
tillställningar då det ska framföras live på något sätt.
Hur vet jag inte och ska lägga min planerande själ i
det ovissa att inte veta. som en utmaning ska det vara
okänt.

i nuet är det postrar som gäller för mig. Det har kommit in
en del beställningar och det är roligt och rörande. Det har
inte motsvarat förväntningarna kanske men det kommer
någon då och då. drygt hälften av de femtio är kvar
i just nu läget. Jag tror inte riktigt att folk vet och förstår själva
upplägget till fullo. speciellt är det figurer och kompisar i
närheten av min fysiska person som visat svalintresse.

Jag inbillar mig att en del tycker poesi är lite farligt oxå.
Kanske priset på femhundra jagar bort en del andra.

Välgörenhet är annars ett starkt verktyg har jag märkt.
Många gillar grejen och nyttjande av tjänster blir helt
gratis. Swedish Merch ville inte ha något för papper och
färg. Kartongföretaget bjöd på postkartonger och på
Ögir får en poster hänga som reklam. Det är fint.

En sak som hamnat i skuggan av sig själv i staden är själva
greppet som jag tycker är mer och mer intressant. Frågan
jag ställer mig är vad som kan vara poesi. formen är ju
onekeligen udda i detta projekt och min förhoppning är
att besökare med egna skaparbehov kan inspireras och
göra verklighet av sina egna galenskaper.

Även staden i sig förtjänar att fortsätta utvecklas. Vi har lite
olika tankar. Huset ovan är en av många idéer. framtiden
kommer göra klart hur det blir. men något slags konstant
liv vore underbart om det flyttade in.

Populär Poesi intervjuade mig om Sovstaden och den kommer
i nästa nummer. :)     Då skriker jag till på bloggen förstås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar