lördag 13 april 2013

En liten musikkälla

Igår var jag in i en skivbutik och köpte en skiva. Det låter
inte speciellt märkvärdigt. Men betänker man att jag lever
i en trött stad där varannan butikslokal är glugg, så är det
rätt coolt. Som jämförelse så finnas det inte någon bokhandel
längre.

Tiden har sin gång. En gång var det bara Vinyler och så kom
CDn och alla musiknördar köpte det nya fantastiska alternativet.
jag var sen med CD. Men nu är det CD som is tha shit i min
musikvärld. Och då inser jag litet häpet att det nu är det gamla
vinyliska som är det fina stuffet. Ombytta roller, liksom.

Hoppas butiken klarar sig. Det var skönt hullerombullrig med
alla format. Cd och vinyl och lite tröjor och postrar och vidare,
en liten spännande del med lokal musik. Grymt.

Dock köpte jag blott Sällskapet. Den var bra.

Next helg går jag dit igen när Charta 77 har släpp av sin
nya skiva. Orkestern ska vara i butiken och allt. Musikkällarn
alltså.

~

Annat, men ändå inte:
Jag ska va med på ett hörn, kan sägas i förbifarten, i ett nytt
skivbolag minsan. Mest som illustratör till skivomslag osv.

Mer om det kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar