tisdag 20 augusti 2013

En rapport

Mycket är det som händer och därför blir bloggen lite
eftersatt. förlåt för det blogg. Förutom vardagslivet som
ska igång så är det äventyr som tar spännande plats i
tillvaron.

 Närmast är ikväll då en rolig sak sker. Det är
en av sommarens poeter, Maria Garfjell, som på Sthlm
Poetry Slam kommer framföra en text som jag skrev efter
att jag hade varit där. Blir krumbuktigt. Och kul att hon
tyckte det var en cool grej.

 På Lördag åker jag mil efter mil till Tranås och är med på
festligheter när Populär Poesi blir papperstidning. Blir
spännande möten med poeter och så ska jag hålla föredrag
om mitt tecknande. 10 minuter ska det vara och jag anar
ett magplask. men det är bara plaska på.

 Lansering av Sjusvansad Katt rullar och tuffar på. jag försöker
hitta nya infallsvinklar och det lyckas jag med. Har ett
framträdande i höst i Örebro, den 9 November. Och
kanske en öppning i Eskilstuna.
 Har just insett att det egentligen vore ganska lätt att ordna
läsningar eller liknande. Mitt lager med böcker börjar ta slut
dock och jag ska sälj klart, räkna slantar och skaffa mer. men
idén är ju att bara ringa till bokhandel och erbjuda sig att vara
signeringsförfattare på besök. Det har ju liksom ingen
bokhandel att förlora på. Läste självklara tipset på internet
och den människan hade tillomed varit på ett ICA MAXI  och
där hade den sålt tokbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar