lördag 17 augusti 2013

En teckning från förr och från nu


Vad väntar du på?

Jag väntar på allt. Så känns det. Tillbringar och skapar
i väntan på. behovet att skapa är konstant men det att det
är ett behov behöver inte per automatik betyda att det är
något vänligt. Jag kan sakna att aldrig bli klar. En massa
portar på väg mot ett mål som aldrig närmar sig och som
hela tiden är okänt.

Är det valmöjligheterna? Är det effekterna som återkastar
och leder till en tomgång? jag älskar och rita, jag älskar att
skriva ihop saker och ha utställningar och bli inblandad
i projekt eller starta projekt.

Men jag vill kunna stänga av hjärnan som stretar mot håll
som jag av erfarenhet vet är påfrestande. En lyckad dikt
kan få stanna vid en lyckad dikt och inte utgöra grundbulten i
planerad mytolgisk hjältesaga.

Bilden är i varje fall en ordlös dikt - den fanns som motiv
på min andra diktsamling H K Kraxmaskin också men nu är
idén lite mer odlad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar