onsdag 21 augusti 2013

Not vid hösttröskel

Sommaren tar helslut på Måndag har jag bestämt och de stillsamma reflektionerna har redan börjat dugga in. Mycket intryck och inte minst inom det poetiska. Jag har, med Sjusvansad Katt och den lanseringen, tagit steget ut från att skriva poesi till att även framföra den. Därför har jag mött en massa andra poeter ute i verkligheten och dessa möten.. det har verkligen satt igång något i mig. Jag är ...så glad att jag träffat andra poeter och kunnat dela tankar och idéer med dom. Blodad tand har jag fått. Blodad hela käften för att vara helt ärlig - Och jag vill ha mer!! Jag fattar inte varför jag inte har vågat pysslat med det här tidigare. För visst har tanken funnits där. Men det har aldrig blivit av.
Jag vill ingå i nätet nu! MER ingå. Så jag klickar "vän" på alla poeter som jag stött på här och var. jag vill läsa allas dikter - jag vill möta fler poeter - jag vill att vi hjälper varandra - jag vill sprida mitt och testa och utveckla framförandena - Jag vill ... typ frälst är jag utan någon vanlig religion. Ljuset är som skådat och det känns som allt går att göra. På Lördag blir ett äventyr när Tranås vill att jag berättar om mina tankar kring ämnet "poesi vs illustration". jag tycker det blir så skoj. I våras skulle jag inte ha vågat. och den 9:e November är jag med arrangör för en kulturkväll i Örebro och visar konst bland en massa andra konstnärliga själar. Och Eskilstuna står på en kanske-lista om det klaffar. Hösten kommer, sommaren är slut men jag hoppas så innerligt att äventyren bara har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar