onsdag 14 augusti 2013

Om Hemsand 2

Eremonaut och drivkraften Kim Larsson stötte jag
på i somras under två tilfällen i sommar och han berättade
om ett flera år gammalt och sakta framåtskridande skrivverk
som han och ett gäng andra människor var inblandade i.

jag är inte helt säker på hur det funkade han menade hur det
gick till och allt hängde ihop men nu verkar det som den har
landat och med vetskap om hur Kim är och av det som han
berättade så vill jag slå ett slag för boken.

Jag har beställt den men inte fått den ännu. Recension kommer.

MEN grejen!

Utöver innehållet!

...är att det är så befriande när man ruskar om det sedvanliga
sätten att skapa. Den här boken är, om jag fattade det rätt, en
skapelse där det inte finns tydliga gränser om vem som har
skrivit vad och/eller när.
Det sätter orden i första rummet och ger skrivarna en öppen
yta att röra sig på. Vilket kanhända kan ge resultatet annorlunda
skaparglädje! Det blir spännande att se om det funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar