lördag 24 augusti 2013

Populär Poesis releasefest



Hey! Håkan! Hur hittar du så fina böcker mitt på en lördag?

Jo

Jag åker genom, vad som känns som, hela Sverige, sommarens sista dag.
  Köping till Tranås och anledningen är Populär Poesi pappade utveckling.

Det är release och uppstart för föreningen Populär Poesi i samba stund
 och på gatplanet är det slumpligt en konstparad den dagen. Fantastiskt
 att småglutta innan jag kliver in på biblioteket och innan det var det
 fantastiskt att åka bil och se alla hus och hålor och vackerhet i landet.

Lite vilseåkande. Norrköping var gräslig svårmanövrerat, Katrineholm
var toppfint att passera ( vad nu det betyder ) och Linköping har lyckats
göra luft till sitt allmänhet. ( Många stads kallar sig .."Stället vid vattnet" och
Lkping skulel kunna va staden med luft, typ.) Hemköping är föresten
jord

Så hoppar tanken tillbaka till bibblotecket. Jag blev medlem i föreningen
och fick lull-lull ocj förstnumret ( TJOCKT ) av tidskriften. Och så signera
 en drös kopior av bilderna jag gjort till numret. Dom ska och säljs på
Populärs hemsida. Under namliga mängdskrivandet hälsar jag på de
 arrangerande med Peter N i spetsen. Mummel, skriva och försöka prata
 samtidigt.. Det skulle var i intressant att veta hur andra upplever första
 mötet med en själv. Jag var nog knepig idag. Haha. Men DOM var trevliga.

Cider och ostkrokar och islossning och sedan kom det igång. Fem  blev
 det till slut som pratade om olika saker.

Det handlade om tuberkulos.
Det handlade om tidsinsekter.
Det handlade om flytande berg.
Det handlade om Eldkvarn

och hos mig handlade det om att rita andras poesi. Vet inte riktigt hur det hela
gick men det var lite dåligt förberett. Det med vilje för jag tänkte att min kompis
 ritande inte behövde planera allt i detalj. Att softa lite, liksom. Men den stilen
 kör jag int igen för det nervösase mig väldiga innan jag klev upp. Fixade
 lite snygg rundgång när jag i ett oväntat kliv steg ner från scenen och fram till
tavlingarna

iiiiiiiiiiiiiiiiihh!!! micken ville inte vara nära högtalarna

Men den fortsatt bla bla fråmn mig & en applåd.

Eftermingel var det kvinnan som skrev en av dikterna, Marianne Lundqvist,
som gjorde ett trevligt intryck i det att hon verkligen tycktes gilla hur jag
 ritat hennes dikt.  Hon var så glad för bilden.

Du kan klicka här under föresten
Bli medlem! Läs dikter och se bilderna! Hitta Shop!

Sjusvansingen sålde sina sista exemplar som jag hade. Två buckers.
Det var skoj. Men ingen Sovstadsposter. Mycket tal kring projektet
 som sådant. Kanske hittar nån ny upplevare vägen till hemsidan.

Roligt roligt äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar