måndag 2 september 2013

Nymålat


Är igång och målar tavlor. Köpte en hög dukar med ram
och började måla en konceptgrej. men det gick åt pipsvängen
men nästa dag hade det lagt sig och formen/stilen och grejen
hade infunnit sig. Det är paraplyerna som ska bli tavlor och
jag ska måla fram den till kulturkvällen i Örebro 9 Nov.

Där ska jag visa tavlor och läsa dikt och ha med boken
också. Jag har skrivit en grej som passar ihop med bok och
tavlor faktiskt så det kommer bli en liten övergång från
läsandet till tavlorna om det vill sig som jag vill.

Kvällen kallar vi KULTURKROCKEN och den är 9.e Nov i
centrala Örebro. Musikstationen heter stället. jag och Tobba på
Zorch är arrangörerna. Jag har ordnat Benny Wallin i den mystiska
Spindelhäxans skepnad att spela. och dansgruppen Noll Corpus
som kommer och framför Butoh-dans. Och poeten Tony Valner
som är högaktuell med boken Hemsand 2 kommer också.
Sistnämnda från Linköping ( tror jag ). till det då lilla jag och
tavlorna fårn mitt håll.

Så ordnar Tobba med liknande uppställning från sitt håll.
Dom är inte klara ännu  men namn på konstnären är klart
och det är en Torbjörn Larsson. Har sett lite av hans tavlor
och även han har en naivisisk stil så det kommer passa med
mitt. om han nu ställer ut det som jag sett.
I vilket fall, spännande och nervöst - om än långt bort
just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar