torsdag 24 oktober 2013

Blomma


Bilden är ritad på efterfrågan och kan komma att användas
i ett, för mig, stort poetiskt sammanhang.
Senaste tiden har jag känt mig helt tom och trött och energilös
på skaparfronten. Olika faktorer har spelat in och spelar in.
Men så kommer det en frågan om ett ritjobb och så blir det
kulkul igen. Funderade på vad det kan vara och inser att jag
kanske är trött på det egna skapandet för en stund.

Det blir Örebrobaluns och Köpingsbaluns och även om jag inte
är faktiskt anordnare så fungerar jag som en slags nätspindel och
jag lägger mycket av skaparkraften på dom grejerna nu.

Men när de är över så kommer jag försöka flytta bort
skapande fokuset från mig själv och till andra. måla tavla då
och då och skriva dikt då och då. Ingå som kugge i andras
projekt mer än gärna - men kanske inte leda storsaker själv.

..på ett tag.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar