lördag 5 oktober 2013

OII; meets the Radio Virus



Överst: Radio Virus figurerna Ronny och Micke
Under det: Ja, det är ju jag. Och skivan.


Lördagens äventyrlighet tog mig till en källarlokal i
Eskilstuna och det var passande med det stundtals
undergroundiska tongångar som hördes i programmet.

Det var Radioprogrammet  Radio Virus som hade den goda
smaken att uppmärksamma mitt och Jörgen Bröms
poesi-musik-projekt OII;

Programmet är inriktat mot elektromusik och det var
intressant att vara med under en sändning i live-sammanhang
och se med vilken proffsighet de styrde studion. verkar
helkul att pyssla med. Hade jag en insnöad nördighet så
skulle jag sätta igång på direkten.

De intervjuade mig och så spelade dom en av låtarna
på skivan. Det gick hyfsat tycker jag. och det blev ett
litet utrop för poesin igen. Man kan lyssna på sändingen
om man klickar på den här länken.

TÄNK! en LÄNK

Som sagt! Äventyrligt och roligt! Vem gör poesiradio?

Mig själv hittar man ungefär 35- 40 minuter in i
programmet. Tack Radio Virus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar