onsdag 27 november 2013

inför Kulturkrocken II


Nu närmar sig kulturkrock nr 2. Det är på Lagret i Bäckegruvan
i Riddarhyttan det kommer krockas och under krockgeneral
Benny Wallin. Riktigt skönt av honom att plocka upp konceptet och
ta det vidare. Det verkar blir än fler aktörer denna kväll och jag ser
med förtjusning och nervositet fram emot kvällen.
I mitt sällskap anländer Pontus Wallstedt, regionens vassaste tatuerare.
men kvällen till ära blir det (tror jag) annat än ristat skinn. har sett en
del av hans tavelmåleri och han är fantastiskt skicklig.

Vidare vänliga själen Mauricio Martinez, som är tokmusikalisk och han
tar med sig gitarren och spelar sina låtar. Han kan mäta sig med självaste
Benny tror jag. Och Mauricio målar fina tavlor med abstrakta och sinnesstarka
motiv. Jag tror han tar med sig en del av dom.

Daniel Löthskog Kluck, poeten och smedjanankare från Köping fick först
förhinder men så hoppade han på igen när han insett sig inte ha förhinder
ändå. Daniel är en riktigt bra läsare. Det blir kul att höra honom igen. Han
har ju varit med på sovstaden och lite balunser härna och därna.
Smedjankopplingen är bra här och jag hoppas han kan bli inspirerad
och ta med sig konceptet kulturkrock till gänget i statskultsstudion.

Linnea hörde jag i somras och förra kulrukrocken och hon har en trevlig
teaterisk läsningstil. Spindelhäxan är bäst och grymmast som alltid och så
Tomas Lanner som jag tidigare mest träffat genom att han höll i
Baggåfestivalen. vet att han målar och det blir intressant att se dom.

Och så dom man inte vet.

Missa nu inte att komma och blir kulturberikade! fionns fejsbooksgrupp
att gå med också. här kan man klicka och se vilka som tänker gå och
kolla denna sköna afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar