torsdag 21 november 2013

Inför next kulturkrock


I Riddarhyttan, på platsen Lagret, kommer det vara en andra
Kulturkrock. Vi hade den första i Örebro den 9 Nov och den
slog/tog/blomstrade igång Benny och han gör därför den andra
Kulturkrocken.

Det lösa konceptet är att under en kväll samla konstnärliga
typer och ha utställning poesiuppläsning trubadurmusik dans
kortteater mimspel eller vad det nu kan vara. Bara träffas och
köra göra sin grej.

Datumet är DECEMBER 6 och för egen del tänkte jag läsa några
dikter och ha med tavlor att visa upp.

Lite konflikt har det blivit i tavlorna dock. Allt hänger för fullt
nere på Ögir just NU. Mina paraplyer och naivismer. Dom hänger bra
och fridfullt och lugn och ro där så jag vill inte slita ner, åka visa,
och sedan tebax och spika upp.
Men jag tog det på ett spännande sätt och ser det som en chans att visa
upp en annan tavlestil. Det är det kaotiska kollagets stil. och jag gör
alltså några nya tavlor till Kulturkrocken.

 Jag har ju vissa lådor fulla med teckningar som ligger och bara trängs
så genigreppet var/är att limma fast dom på en duk. Den första blev
riktigt trevlig. För mig är det kul också att försöka hitta ett mönster.
detta första collage blev lite tema demoner.

Syns där och kom ihåg att glutta Ögirväggar också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar