torsdag 5 december 2013

En dikt: Ord från Nu

Ord från Nu
*
 
Det tog en massa tid men idag, just 
nu, är jag på den plats som jag ville till.
 Det känns farligt på ett bra sätt. 
Det känns som liv på riktigt. 

Sådär skarpt. 

så jag är rädd att säga fel och bara
 klanta bort det.  Hur ska man formulera 
ord så de blir så vänliga  att de öppnar sinnen
 och samtidigt så vassa att de fastnar? 

 Är det snurrsnurr? Kanske behöver 
jag bara lita på dej och din känsla att 
plocka rätt ord i ett förvirrat svammel? 

Det är ju så det borde vara!

Jag menar, du har säkert redan ha känt det. 
Den där grejen att du är på väg nånstans. 
Att du är mitt uppe i en pågående evolution. 

Det är för dej och för den tanken som jag.. 
  

Jag är så nervöst lagd och 
Jag vill bara försäkra mig att du vet. 

Att du är riktningen. 
Att det är du som är nästa kliv. 
Att det är dig som vi behöver.

Att det är dags.
*
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar