tisdag 3 maj 2011

Notis om framtid

Efter lansering av Spöken i 33 A har jag hamnat dit jag en
längre tid sökt mig. Ett ställe där jag inte har en massa saker
på gång av olika slag.

Jag beslöt att sluta rita/skriva saker som jag inte ville göra
för det kändes ett tag som att det blev något av en produktion
i det kreativa. Detta föll väl ut och nu har jag bara ett fåtal
saker i rullning som jag alla helhjärtat kan ge mig på.

Jag vill skapa musik. Det är skitsvårt och kommer nog ta en
hel livstid att få ihop något. Det är det datamusik det handlar
om för tanken är att man kan sitta och småpila på dängorna när
tiden sporadiskt infinner sig.

Filmmanusgruppen är roligt och intressant. En sam-skapelse
där jag tvingas lägga band på mig själv och det känns väldigt
utmanade och utvecklande. En svårighet här kan vara
också att lägga sig på rätt nivå rent praktiskt.

Den stora romanen då! Jag har en hållbar idé som skulle passa
väldigt bra att skriva bok på. Det luriga är att jag inte kommer
mig för att sätta igång. Dels för att, om jag någonsin lyckas få
till en bok så har jag önskan att den ska vara en positiv skapelse.
Efter 3 diktböcker, som jag förvisso är stolt över, så vill jag
ha en annan ton i nästa bok. Och dikten är i mitt fall ofta ganska
deppig i sin natur.

En liten konflikt finns också i detta. Det är. för mig enklare att
göra dystra grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar