tisdag 3 juli 2012

Recension: Anders Tegner - Access all..


Anders Tegner - Access all areas

Jag har lekt med tanken att jag kanske är hårdrockare
om jag nu måste välja nåt. Det behöver jag inte. Jag är
vuxen som fan. Jag presenterar mig som gammelpunkare
men när det kommer till vetskap och sånt så är det
tydligt att jag i varjefall verkar vara lite smyghårdrockare.

Eller kanske är det så att den där musiken som kicka
igång allt är det som sitter rotat mest. från lågstadiet
upp till fyran/femman var det hårdrock för den här
valpen och det är kanske därför som jag fick i denna
bok i sommar-pocket av kärestan.

Tegner var ju en figur som jag känner igen från år av
Okej-bläddrandes och det är ganska trevligt att läsa om
hur han far runt i världen och träffar musiker från många
av de banden som man ( inbillade sig ) att digga stort.

Det är en ganska typisk rockumentärbok som är sådär
störtpoppis att göra just nu men det är journalistvinklat.

Dock tröttnar jag fortfort. Största Hårdrocksnörden är
Tegner själv och han lyckas inte plocka fram speciellt kul
& spännande minnen. jag tycker alla återgivna möten blir
enformiga. Det går förvisso på djupet men om man inte är
helt hängiven hårdrockis så blir det djupa snarare nördighet.

Boken lägger jag från mig med de avslutande kapitlen AC/DC,
Europe & Guns N Roses olästa. Okej bok men inte för mig
ändå.

Betyg 2 af 5 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar