onsdag 12 september 2012

De är snälla..

viktiga figurer

Ögir & Lotta & Per Granberg och punkarna
Filmaren Cladam Englund med Bröms
Musikern Mauricio Lisegran Martinez
Eremonautiska Kim Larson och poeterna
Swedish merchiska Jocke Walther med Kamel
Containerkraften Ronny Larsson

..jag har en del figurer som ser till mig och mitt skapande på ett
sätt som gör mig väldigt glad. Per & Lotta på Ögir är några
av dessa. Jag fick för mig att jag kunde hänga upp mina postrar
där, på deras kulturella hak Ögir och när dom fick veta det så
säger dom bara.

- Ja, vad roligt!

Och den djupare grejen är att jag visste att de skulle säga så.
Jag kan räkna med att de ställer upp på konstnärliga språng
åt vilka håll som helst.

Så nu kommer de dyka upp närsomhelst på Ögirvägga.

Konstnärliga sammarbeten är energi och om man hittar några
man klickar med så ska man vara rädd om dem.

Det e en lista med folklingar som underlättar min konstliga
tillvaro. Bortsett från förstående fru och kompisar så är detta
ett livsansviktigt kontaktnät

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar