måndag 3 september 2012

Om Ljusstråk


..det var mer välbesökt än såhär.

*
Under Lördagen & Söndagen var jag i Nora och var
gästutställare på Galleri Lillebo under konsthappeningen
Ljusstråk. Det var en kul upplevelse.

Jag & Susann, fotografen som bjöd in mej hade närmare
80 besökare som verkade gilla det som såg. Blev ganska
bra för alla åldrar då de äldre verkade gilla hennes bilder,
de yngre gilla mina bilder och di yngsta gillade godiset
som låg i bjudskålar.

För mig var det spännande att pröva vingarna på en plats
där ingen egentligen vet vem man är och därmed så är
folk förtjusta i posterns motiv allena. Och det glädje mig
att många av besökarna gillade postrana. Sälja fick jag
också göra och antalet 4 postrar. topp!

Det var trevligt också att gå runt och beglutta de övriga
medverkande konstnärerna på plaster här och där. hann
inte med så många men de som jag gilalde mest hette
Bernie Nilsson som målade björkar och höstlöv på ett
rätt fantastiskt sätt, Agneta Wågman som arbetde med
collageklippklistring al á macabre och Johannes Knuuth
som hade en stil på sina verk som var utöver det vanliga.
Någon slags datatecknik använde han sig av. Hans morsa
(tror jag) hade också fina tavlor färmässigt men de var av
ev så överstrålande positiv stil så jag mådde dåligt av dom.
Sedan hittade jag på övervåningen av en loppisbod en
tecknare av rang som hette Marcus Johansson. han hade
riktigt snygga tavlor av enkelt framtoning. hade jag
haft en tjock plånbok hade det blivit handlat en massa
av honom.

Mycket bra konstgrej som helhet och jag kommer återvända
next år men inte som utställare då gäst inte får vara med 2 år
i rad.

Postrarna börjar sina lite smått. det är grymt kul på sätt
och vis men man blir även lite nojig och vill bromsa och
 "lägga i arkivet". Garbo finns det bara 3 av kvar. den får
nog vara slutsåld. och päronet har ju oxå varit populärt.
hm. Dom får va slut båda två. har man gått och funderat och
vet bilderna så e det läge att kontakta mig nu.

2 kommentarer:

  1. Grymt coola posters. Jag är helnöjd att jag återkom och även köpte Garbo :)
    Tack!
    //Amanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! vad roligt! Jo, det var kul att hitta någon som var intresserad. ha det bra. Voff!

      Radera