torsdag 25 oktober 2012

Lite skoj

Det känns kul. Lite extra kul till-o-med när en främling hör av sig
och vill ha en poster. Så kom en figur idag och köpte "Mostånd" av
mig. Han hade sett den nere på Ögir och blivit förtjust!

Det finns en liten paranoid röst i mig som tänker att en del, kanske
ganska mycket, av bilderna och allt jag pysslar med uppskattas mest
av vänner eller bekantingar delvis för att jag är just en bekanting eller
vän. Så en gilla från en som inte vet något vem jag är känns som ett
kvitto på själva bildens kvalitéer.

Det e shysst att ha de hängandes där. De kommer in en slant då &
då och eftersom jag ska trycka upp en spökfilm så är det perfekt.
 Den ena galenskapen finanserar den andra. Så länge jag har en
balans på så sätt så är mitt skapande under väldig frihet. Jag kan
göra lite mer som det faller sig in. Amatörisk lyx! 

Nu kommer inte postrana få hänga kvar tills de tar slut. när jag tar
ner dom från Ögir kommer jag kasta alla som finns kvar. Då, jag
har inte helt bestämt när, men jag tror mot våren ( om inte krögarna
tar ner tidigare förstås ) ..för då har de funnits, existerat i ett år.

Då ska de sluta existera. kvarvarande ska kastas.

Ett nytt ritjobb har trillat in och det är affischen till Hagateaterns
nyårsrevy som årligen går av stapeln nere på Ögir. Jag har fått reda
på revyns namn och en passande idé har blommat ut också.

också lilla extra saken är att den lilla Starke Arvid som jag ritade för
några dagar sedan kommer hamna på en öletikett också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar