söndag 19 maj 2013

OII och en bild

OII - ett nytt projekt ser dagens ljus. Det har funnits bakom ridån
ett tag men i-o-med dagens äventyr är det dags att sätta ut trollet i
fullt solsken.
Det är Bröms som är grundbulten, eller snarare grundpulsen,
 i detta projekt. Jag har, som sagt var, svårt att släppa det där
att inte göra musik.
 Skapandet går därför via mänsklingar med dessa mystiska kunskaper.
 Jag la ut en gammal tanke och Bröms, detta inferno av
musikskaparkraft, gillade iden.
Så vi startade OII som egentligen tar vid där Orosordern slutade.

 Men lite annat upplägg än sist. Nämligen står jag för
läs&sångpåläggen samt att det är mer Poesi än sist.
Inte vilken som helst heller. Poesin är ur fabrikskaraktär och
 ljudväggarna likaså. Tung industridikt typ.

Idag var jag till sångstudion via gode Ron och spelade in rösten.
 Det var en upplevelse utöver vanligheterna. Innan sessionen var
 slut så hade jag både väst, skrikigt, körat, mumlat tunakomp och
 sjungt. Det var nervöst men väldigt kreativt energigivande.
Jag hoppas och tror att det blir ett lyckat projekt. Nu ska bara Ronny
 slutmixa och sen så ska världen få din förtjänade del av OII

~

Bilden har inte med OII att göra. Det är istället en bild
till en dikt som kommer med i nästa Populär poesi. En
enkel idé som jag tycker funkar toppbra till dikten. Detta
är också en sådan bild där jag känner mig extraglad att få
till. Den är enkel avskalad och direkt.

Mycket nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar