lördag 25 maj 2013

Rules bending sideways


Recension & tanke:
Freaky Fairytale Band
Rules bending sideways

~

Ett två och så spelar Freaky Fairytale Band ur högtalaren
igen. Som om skivan har legat där alltid och det här är
nästa spår på den imaginära skivan.
De är en vild levande rårock i Freaky i deras blekaste
stunder. Det är riktigt bra och svängigt. organiskt vill jag
skriva när jag är i deras närhet. Dom är Organiska!

Väldigt sköna och genuina.

Det lite röjigare rocklåtarna är bra. men det här är freaky!
Och mitt favorit-freaky är det lugnare låtarna. & det finns
ett par spår som är helt otroliga på Rules Bending ..

Bland rockspåren är inledande Arrival bäst. En bångstyrig
dänga-dänga-dänga-dänga-låt. återkommande i sista spåret.
Och där, i Arrival part 2 förvandlas samma rocklåt till något
som är mystiskt. snabba lager av ljudfärger läggs till varandra
tills hela låten rullar fram som en kompakt matta av ljud och
drar med mitt medvetande till ett ...tillstånd. läskigt.
och fantastisk.

jag häpnar! Hur kan dom leka med mitt huvud!!

Bästa låtarna är balade No Worries där Bennys sjönsång tar
plats och låten växer fram bakom om honom och den snälla
gitarren. Mycket fin låt och lugn.

Därpå följer den andra favoritlåten. Follow. Och där framträder
ett Freaky som det mystiska (musik)väsen de är i sina bästaste
stunder. De blir ett en klumpedunsskogsjätte framkliven
ur mytiska sagor och Skinnskattebergsdjupa skogar.
En själamaning! f o l l o o o o o o w w . En vän att hålla
i handen! troll

Det är i det mystiska ljudlandskapet som jag älskar Freaky
mest. det påminner inte om något som jag känner till. Och
om inte du känner till dessa mystiska figurer så borde
du klicka här för att komma till deras sida.

Jag sätter betyget 4 af 5  

tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar