onsdag 5 juni 2013

En spikad affish


Lanseringen av Sjusvansad Katt går framåt och idag var
det rent fysiskt arbete genom att jag tapetserade lite runt
om i Köping om Baggåfestivalen, där jag ska framträda
och läsa ett stycke ur boken.

Knepigt och minst sagt tufft att ha sitt namn på en
festivalaffisch. Och lika minst sagt tufft att stå och läsa
bok framöver på nämnda festival också. Det är jag lite
si-så-där bekväm med. Vilken del ska man välja? Ska det va
mickrofoner? kommer någon fatta styckvis av katten?
Kommer inte någon att vara där? Kommer alla vara där?

Jag kommer ju va med på Café Dammbron i samma ärende
och även där läsa. men på Dammbron är det renodlat poesi.

Nåja. Det ordnar sig nog till det bättre. Jag försöker se det
objektivt och vet ju att det har som bäst en marginell
betydelse för andra om jag framstår som en idiot stundtals.
Sköna tanke!

Solen lyser skönt. Och visst blir det tjusigt på anslagstavlorna
när riv-bitar stannar kvar och trängs. nota Benne att en ett
år gammal "Håkan Eklund" hänger kvar ovanför postern.
Den är från uställningen hos Svarte Baron/Galleri Jeune i
Kolsva 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar