lördag 25 juni 2011

Frekes bok



Freke Räihä ger ut en intressant bok.

Det handlar om refuseringar och vrider och vänder på
något som alla strävsamma poeter, skribenter och många
andra hoppfulla skapare kan relatera till. Det sker, kan man
misstänka, med en bitter glimt i ögat och jag ser fram emot
att läsa boken.

Intressant är möten med andra själar. Sådana har drabbat
mig den senaste tiden. Just nämnda Freke och en Kim och
en Alexander har påverkat mig i de poetiska kvarteren och
möten har varit berikande i kommunikation, i kommande
projekt; i nygjorda projekt. Exempelvis boken ovan. Jag har
ritat teckningen.


Bilden var ritad av annan orsak men Freke såg och det föll

sig så att när jag ser det nu: Den var menad att komma hit

av den anledningen: Det är ju vad vi ser på bilden: Bokens

innehåll.


Kurvigt leder stigen rakt fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar