söndag 7 augusti 2011

Avsträvande skriveri

Jag skriver för tillfället. Jag skriver en berättelse som
inte innehåller döskallar och zombies. Den är inte svart
av humor. Den är inte naiv. Den är inte som jag brukar
vara.

Det är ett främmande språk och jag är osäker på om det
som skrivs är bra eller dåligt. Funderingen borde vara
ovidkommande. Det ska ju vara ett behov att skapa hos
konstnärer/kreativa figurer.

Men sanningen om mig är den att jag är ganska junkie på
respons. jag gillar att veta om det jag skrivit/ritat är bra
eller dåligt. Jag kan inte ta emot kritik konstruktivt. Beröm
eller sågningar viftar jag bara bort. Det är synd. Att ta
emot kan vara ett sätt att utvecklas.

Jag arbetar mot ett oberoende skapande. Ett fritt skapande.
Det har pågått ett tag. Jag antar bara rituppdrag som jag vill
göra. jag avvecklar för att prioritera. Slutar skriva och spar
bokstäverna till en dag då jag har något att skriva.

Förösker bevara det riktmärket i berättelsen. Ett driv
som icke bestå av annat än drivet att skriva. Ej bekymras
om det blir en färdighet av det hela. Varför skulle jag?
Var plats berättelsen är lika viktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar