torsdag 4 augusti 2011

Benjamin timeout

Jag har drabbats av nåt. Jag vet inte vad. men det
ligger i tanken, känslan, riktmärket som jag försöker
hålla mig efter framöver.
"Problemet" är Benjamin. Den serie som jag ritat på ett
tag som har sin rot i ironi. Jag har fått den förlagd av
King Ink Förlag och den kommer finnas på Tidningen
Kulturen inom när-som-helst.
Så allt borde vara tippetitopptopp för jag vill vara en som
har en seriefigur.

Men när allt lyser grönt grönt grönt så pinglar det i
mig rött. Världen är elak. Varför ska än mer
skadeglädje/ironi in i den? Tanken har legat o pyrt och nu
bubblat sig till allvar. en bidlerbok av herrn Håkan gör
varken till eller från i den havererade navet men ändå..
..jag vill göra något med en positiv eftersmak next time.

Så Benjamin är pausad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar