måndag 9 juli 2012

Adios Svarte Panter

1991 skaffade jag en tatuering. Jag var 16 tror jag &
brollan skjutasade mig till Bäckby och Magic Lines
som låg där. Jag ville göra en döskalle. & jag tänkte
göra det också. Men mamma hade bett mig att inte
göra nåt sånt & därför så iddes jag inte göra en döing.

Vi for dit & jag had einte helt klar tvad jag skulle göra.
jag bläddrade i pärmarna & hittade en svart panter som såg
halvtuff ut och som slantarna räckte till. Den fick det bli.
impulsivt & direkt. Så ska saker göras. & jag har kånkat
runt på pantern i många herrans år nu. Den e inte en svart
panter längre, mer en grå form bara.

Sedan kom 2012 & efter vernissagen på Galler Jeune, som
också är Svarte Baronen tatueringsverkstad, så kohandlade
jag med Pontus. För pantern har väl inte någonsin riktigt
känts som jag & öppningen bara låg där i samtalet

- Kan du inte tatuera över den här gamla katten?

& så kommer det bli. Pontus ska rita fram ett något.
Edgar Allan Poe har jag efterfrågat och det blir något sådant.
Känns mycket spännande. 22 Augusti är dagen då pantern
blir väck och detta nya ristas. En svårighet är ju att det nya
ska täcka det gamla, en utmaning. hursomhelst. jag kommer
ha Edgar Allan Poe med mig lite överallt. det blr gott
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar