torsdag 12 juli 2012

En gåva till mig och en till M


"Mauricio reser i fyra led". Så heter tavlan här uppe.
Jag fick från andra delen av Husguden, en present. ett
stycke musik som han gjort. stycket heter Håkan. Den
är gjord utifrån mig, alltså så som han känner mig.
Riktigt konstnärligt och en gåva, kanske den största
man kan ge någon. fantastiskt. Dels för att det var toner
som kommit till & som han tycker passade bra på mig.
En själsligt avbild genom en annan konstnär! & saken
också att den bara kom. som en present som vänner ger.

Lämnade mig rörd & tacksam. Att ha en sådan fin männsika
i sin krets! Så, för att göra tacka gjorde jag ett svar i form
av en tavla där jag tänkte på honom i alla steg. Den blev
som ovan och den blev riktigt bra även om man inte ens
känner honom tror jag.

I vilket fall så var Husgudens spontana lilla sidoprojektet
bra för själen: utmande att försöka måla någon, hur denne
har satt avtryck i mig.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar