torsdag 9 augusti 2012

C90 och jag..

..gör skivomslag. dom har texterna till sin musik och jag har
får halvfria händer att rita små teckningar som ska komma
med i texthäfte.

Det är ett ritjobb som sätter stolthet i mig och inte minst
punkaren i mig e mallig. Det känns såå Ramones  att rita
bilder till texter. Jag har gjort liknande grejer tidigare för
Asta Kask, Charta, Container med fler och det är en av mina
favoritsysslor.

Att kombinera ritandet med fabriksarbete gör att jag kan fundera
kring texten eller bildidén lite längre. och sedan göra själva
ritandet på rasterna. Det är ett effektivt upplägg. Metodiskt.

..men jag hade tappat texten till den sång som denna
bild skulle vara till. Väl hemkommen insåg jag att det inte
hade med något att göra. Så den fick bli skrotad.

Annars hålls ritandet lite hemligt för sådana här ting.
man ska få helupplevelsen när skivan kommer liksom.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar