söndag 26 augusti 2012

kommande konsthelg


Nu är det en vecka kvar till utställningshelgen i Nora. Så jag
tänkte slå ett slag för hela grejen. Det är en konstfest som årligen
går av stapeln i Nora med omnejd och det är i år hela 90 kluddar
som kommer visa upp sin konst på olika ställen i staden.
Det pågår Lördag & Söndag 1-2 September och mellan 11.00 till
18.00 har ställena öppet. Med konstärer på plats.

Jag kommer finnas som gästutställare hos Susann Rickan på
Galleri Lillebo som ligger på Parkgatan 3 inne i Nora stad.
Där kommer jag visa upp postrar som är handtryckta i
den gamla teknik som heter Screen print. Vänner har haft
möjligheten i vår/försommar sett verken i Kolsva.

Susann är en fantastisk forograf och om hon ställer också
ut på Galleriet. Vår konst kommer skapa en rolig kontrast till
varandra är jag övertygad om. Hon har ett bra öga för bilder
och berättade hur hon kan se bra bilder runt om sig vardagen.
Väldigt snygga fotografier har jag sett av henne och ett fint lugn
fick jag en känslan av. Hon fångar lugn.

Så har man inget för sig nästa helg kan man gott åka och
titta konst i Nora. Utöver alla konsthändelser är det ju en
väldigt trevlig stad att flanera runt uti, med caféer, lumpbodar
och fina Norasjön nedanför.

Länk till Ljusstrak

det är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar