tisdag 25 september 2012

Eldsjälsligt


rörande Bertil Falk och Zen Zat


 Jag fick en novellsamling i brevlådan och bredvid den låg
även denna märkliga bok. Zen Zats Jul 2012. En mycket fin
gåva och vidare går att läsa i insidan/baksidan att det är en bok
som ges till affärskontakter, kunder, vänner, ovänner med fler.

 Det är 15:e årgången och boken är tryckt i i numrerade exemplar.
Detta år låg upplagan på 86 stycken. Första året trycktes det 100
exemplar och året därpå 99 och sedan fallande.

 Saken gör mig exalterad. Det är en bokutgivning med inga andra
baktankar än att vara snäll och att sprida en smula glädje. fantastiskt.
Genom detta ser jag ännu en av dessa eldsjälar som gör något
spännande av alla tankar och idéer.

Bertil Falk är ett namn som är kopplat till en skrivarlista som jag
är med i.

Bokens innhåll är en mängd dikter av olika kvalité, språk, stil och
innehåll. skrivarglädje lämnar det mig med och samlingens
favoritdikt spöktåget varur följande ord fastnar rysligt härligt

och skrik till
biten som du är

Han, Bertil är också en figur strakt kopplad till sveriges minsta
bokmässa. Den hittar du på inledande länken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar