torsdag 11 oktober 2012

Till Tryckeri med Husguden

 Nu har jag precis lagt på lådan en beställning av
Husguden-filmen i 50 exemplar. Och med det så
är egentligen det hela i hamn.

 Det är min andra film, kan man säga, inom den gengre
som kan klassas som konst. Det känns skönt att det är
klart. Att det faktiskt nådde mål. Det är väldigt berikande
att mötas med en annan konstnär och skapa så som skett i
projekt Husguden. Jag var poeten med orden och Mauricio
smyckade med ljud och musik. Därefter blev det video
av ord&ljudspåren för att till slut finna en helhet.

Allt blev inte som jag tänkt men det blev ändå som
det skulle bli. Poesi i en annan form. jag har faktiskt hittat
ett sätt att visa poesi som inte är inramat. Dikt kan faktiskt
vara vad-som-helst! Det visar Husguden

Framtidsfilm? Planer och tankar finns förstås. Men nu är
det bara en glädje att kunna knyta ihop projektpåsen.

Filmen är modest! Det är ungefär 15 minuter av poesi-musik-film
& den trycks upp i enbart 50 exemplar. 22 av dom har jag att
sprida över världen. om man vill köpa så kostar dom 50 kr
styck och man får bara köpa en.

maila då till mig doghead@hotmail.se

forts följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar