torsdag 6 december 2012

En tavling

Haha! Visst vann jag en tavla!

Det med konstlotteri är, och nu är jag åter objektiv, en
bra kvarleva från Socialdemokratien och den då rådande
förekomsten att man tilhörde fabriken även på sin fritid.

Det hette volvos fritidsklubb och firmärksamlarklubb
och konstklubb med mycket mera. De få nämnda är sådana
som fortfarande är aktiva, om än jag misstänker för en ganska
stillsam existens.
jag är alltså med i konstsektioen och har så varit i blott ett år
även om jag tänkt gått med för väldans länge sedan.

Och igår var jag på Volvogården och tittade på de inköpta
tavlorna och även på lottdragningen. lite mingel i form av
civilklädda jobbarkompisar, pepparkakor och cider.

- Du målar ju tavlor själv, höhö.
- Tavlor har man gjort i sina dar, inget man vill ställa ut, höhö.

..och så tystnad och lott eftert lott efter lott och så. typ 18:e så
känner jag igen namnet: Håkan Eklund, G K N. Det är jag!
Jihoo!

Det betyder att jag får komma tillbaks efter en vecka och
välja min vinst efter att 17 andra valt sina. Om man ska lyssna
till det tjuvlyssnade mingel-konst-bedömandet finns en chans
att kanske nån av mina favoriter finns kvar när jag ska
picka.

det var mycke troligt att vara vinnare! Pröva själv 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar