onsdag 5 december 2012

Honung gör dig stark


Projektet med Honung & Benny går nu ne ri nästa fas.
Vi har fått ihop en storyline som vi kan följa från start
till slut. Vi har jobbat med att sudda bort fula luckor i
handlingen och vi har gjort en del för att fått till sköna
luckor i samma handling.

Vi suddar bort våra egena personligheter för att finna den
gemnsamma rösta som kan ha enhetlighet. lurigt och kul.

Så har vi skickat det, manuset, fram och åter mellan oss
och skrivit om varandras grejer. Nu kommer B går genom
alltet en gång till och sedan jag också.

Under tiden, strax bredvid har jag börjat göra bilder till
skapelesen. jag vet inte riktigt vad det blir men jag har små
frön som börjar växa. och ett och annat är ritat redan.

Lite hemligt med publiceringar kommer detta projekt vara.

Vill man se något skoj kan man titta på den här bilden
istället, Vilket supehjältegäng!
 
 
..i snöstormen kommer jag vid kvällen bege mig till ett
ställe och vara med på konstlotteri. ej som konstnär utan
som lott-innehavare. Det blir första gången jag är med &
skoj att se hur det går till.

Har länge föröskt komma med i jobbets konstförening men
det har trillat mellan stolar som tusan. tog 14 år innan jag
gjord slag i sak och gick med förra våren. Så kanske kan
jag vinna en tavla ikväll. blir intressant att se alla verk som
är med i utlottningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar