lördag 5 januari 2013

katt

Ska man skaffa katt så ser man katter överallt.
Samma med cyklar och smultron på snöre. Det
som är i närheten och påtagligt i ditt liv tar plats,
vidgas och märks.

Jag har färdigfixat med mitt manus Sjusvansad katt
i samma sekund som en katt kommer och säger att
lägenheten och fmailjen saknar ett misse. Det är så
på sin plats även i bokmanuset.

Min vän Kim har gjort omslaget och på baksidan
där bor en katt som är samma format som den som
tillfälligt har legat och sovit på soffan. Bara det! Och
Bara det att förra boken "Spöken i 33 A" fanns när
som vi slumpmässigt bodde på 33A.

Bloggen tillåter inga fotouppladnningar just nu så
det är int emeingen att skylta med omslaget tydligen.
Men det är märkligt ändå hur saker passar ihop.

Boken heter Sjusvansad katt och den är, som alla
andra böcker som jag skrivit, boken som det var tänkt
att jag skulle skriva. Det är ett dialogbaserad drama
mellan två figurer med livsfilosofiskt bas. En lucka
in i mitt vildfantasiska tänklighet.

samtidigt så säger en annan katt att hon vill bo här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar