lördag 27 juli 2013

Om turnésommaren 2013

Det blir en sommar av poetiska minnen. Jag har varit med
min bok runt om i världen och läst för den som vill och jag
har lärt mig något på dessa äventyr. främst: Det är inte
värdlsafarligt att stå framför en publik och prata dikt. Det
har varit det som känts läskigast men också det som jag
känner mig stoltast över.

Läsningarna har varit från urusla till i vartfall medelmåttliga.
Mitt "gesällprov" var idag när jag läste ur boken ett mer
flummigt stycke och gjorde det långsamt, hörbart i mickrofon
och inte kom av mig alls. två harklingar och möjligen för
mycket med blicken i boken, men ändå: okej okej okej.

Nu är svansturnén avklarad och visst har det gett en blodad
tand på att framföra sin egen poesi. för runt omkring boken
så har jag läst andra dikter också och om något kommer i min
väg så kommer jag hoppa på det.

Ett framträdande finns i Tranås där jag ska prata om poesi och
bild. Det kommer mer om det i Augusti.

Förutom lyckokänslan som infaller när man gör saker som man
egentligen inte vågar, så har sommarens turné medfört att jag
träffat på en massa spännande männsikor som delar mitt
diktintresse på olika sätt. En drös berikande möten ligger i hatten
och även detta hoppas jag kunna stöta på i framtidsäventyren.

och boken möter intresse och faktiskt kärlek från mäniskor
därute. Det är så sjukt ärofullt när någon kommer fram -
helt okänd för mig - efter en läsning och vill köpa boken!
Det är inte tokdrös med folk i kö förstås, men ändå! Någon
hör det jag läser och tycker att hundra pix är okej att köp
boken för att få veta hur det gick sedan.

Baggåfestivalen
Café Dammbron
Cash is King
Fairytale festival

jag fixade - jag överlevde
  
-

Vi ses i Tranås när det är dags

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar