söndag 28 juli 2013

Populär Poesi Nr 18

Nu har Populär Poesi Nr 18 kommit ut.

i numret finns inte min poesi med men en massa
teckningar som jag har gjort. Under våren och
sommaren har jag haft glädjen att läsa insända dikter
och sedan i min ritpenna tolka orden eller dess
upphovsfigur.

Detta för att jag helt enkelt är numrets illustratör. De
har en konstnär inlånad i varje nummer som utför detta
och det är förstås en stor ära att jag blev tillfrågad.


temat för numret är världslig poesi och
som ovan tolkade jag den tanken.

Lite extra spexiellt är det med nummer 18 också av
den anledningen att tidningen övergår/även kommer
i pappersform och av den anledningen kommer jag
åka till Tranås och berätta lite om mina teckningar.
Det blir i Augusti.

men redan nu kan man klicka på hemsidan och läsa dikter
och, om man så vill, titta på mina illustrationer.

 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar