söndag 22 september 2013

Museum Life No 1

En amerikansk poesitidning har sett dagens ljus.
Det är naturkrafterna Jesse S Mitchell och hans fru
Shannon som står bakom och i liten viss mån även jag
som förekommande illustratör, skribent framöver och
även upphovsman av serien Smith ( som är en direkt
översättning av gamla otyget Benjamin )

På framsidan hittar man en av postrarna föresten.

Här är länk till första numret och med det så finns
jag som internationell figur också alltså.


Jag har läst första numret och det är en väldigt bra
tidning tycker jag. Engelskspråkig visserligen och
en del poesi kan man nog därför inte finna det hela
djupet uti. men skriften är luftigt klädsamt i sin
utforming och spännande med bra blanding av ord och
bild.

Gillar mycket och gillar också mycket när folk säger
- Jag ska göra en tidning, och sedan gör dom en tidning!
Som inblandad är det svårt att vara objektiv. Men det är kul
att läsa tidningen och se resultatet. Många andra namn hittar
jag också i tidningen som är svenska. Det e ju grymt.

VOFF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar