söndag 29 december 2013

Anti-årskrönika


Ett av det mest kreativa åren i mitt konstnärskap håller på
att ta slut och det blir att man ska titta i backspegeln därför men
fuck that! - kommer jag på för det är alldeles för grötigt med allt
som har hänt för att orka med att ordna till en ordentlig krönika.

Istället! ..framåt

Vad händer nästa år? Vad dväljas i det mysterium som stavas 2014?

Jag tror jag ska ta det lite lugnare med det konstnärliga projekten.
I varje fall de som jag själv är drivande uti. Skriva bok typ och göra
film eller så. Ett mer dag-till-dag-skapande står i spåkulan och detta
för att fånga den spontana energin. Och att möjligöra att fånga de
öppningar som ibland öppnas upp inför mig.

Målandet är i en spännande fas tror jag. Jag har hittat en form av
tavla-grepp som jag kommer att pröva lite mer kring. Det är ett
enkelt grepp men effektfullt och jag känner en  viss iver att få sätta
igång med uforskandet.
Ett superduperhemligt sällskap kommer ha inverkan på mig under
nästkommande år och där har jag möjlighet att utveckla en ny
personlighet och det är en annan av spåkulans förutsägelser att
detta sällskap blir av betydande roll för mig och mitt poetiska.

Det egna skapandet: uppföljare till Sjusvansad Katt ligger planlöst
växande. Vad det än blir så kommer det enkla vara den musa i
vilken jag skall finna limmet att klistra ihop styggelsen utav. Jag
tänker bilderbok men också andra former.

Jag har fått jobb. ett ideellt jobb. Att skriva recensioner av böcker
för dagensbok.com och det ser jag fram emot av två anledningar .
Dels att verkligen läsa-läsa böckerna man läser och dels för att det
innebär att jag kommer möta på en massa spännande skrift som jag
kanske inte skulle mött annars.    

Och sista utropet för 2014 är att fortsätta fånga de möjligheter av
tillsammanskapande som ligger och skräpar i min väg. Om det så
gäller faktiska illustartionsjobb eller kanske deltagande av
kulturträffar eller diktläsningar eller att bygga tillsammans något nytt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar