lördag 4 augusti 2012

Ljusstråk 2012


I år kommer jag medverka bland hela 90 andra konstnärer
i den årliga Kulturslinga som  arrangeras i Nora Bergslag.
Det är första helgen i September som det under Lördag & Söndag
frossas i konst av olika slag och det känns ärofyllt att blivit inbjuden
som en av konstnärerna.

Upplägget är som så att det en månad innan, 11 aug - 2 sept,
hänger en tavla per medverkande konstnär i en större
samlingsutställning på ett ställe "bryggeriet".

Mitt lilla stackstrå består av Marilyn Monroe postern som
finns här oppe. Den representerar mig men också resten av
tavlorna som ska visas. Det är de 10 postrarna som jag tidigare
hade hos Galleri Jeune i Kolsva.

Det känns spännande att få vara del av en så stor konst-träff.

Postrarna som jag gjorde runt nyåret har verkligen återfört
en hel del energi till min konstnärsjäl. Det var en droppad sten
som ringade vattnet väldigt. Folk har köpt rätt många av verken,
folk hör av sig och köper, jag bjuds in till ljusstråket &
har även fått en liten öppning att få visa postrarna i Sthlm
framöver.

Med facit ett lyckat konstnärligt krumsprång.
Länk till Ljusstråk  ...vill man ha en folder med de
andra utställarna så kan man skicka mig ett mail.

Voff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar