söndag 21 oktober 2012

Inlägg 600

För en månad sedan drömde jag en dröm som var sådär så
den inte gick att sparka av sig när man vaknat. Det var en svan
som gick itu och ur svanen sprang en flock med små svarta
hästar.

Nu har det hänt igen. Inatt så drömde jag att det stod en mycket stor
svart arbetshäst i mitt sovrum. Den stod helt tyst vid fot sängens fot
och jag funderade vad den ville.

Den var gjord av blyerts var min fasta övertygelse.

Så jag klev upp på hästen. Hur vet jag inte och inte vet jag varför
jag var i barnstorlek plötsligen. Men så var de och hästen började
gå rakt mot väggen in i den och genom och jag vaknade.

¨
Två funderingar utöver det funderbara kring drömmen i sig är
om jättehästen är från den flock mindre hästar som kom ur svanen.

 Den andra är att jag minns att jag vid insomnandet som liten låg
och fantiserade mig bort att jag tog mig till olika platser. Bort till
en mörklagd lekplats, till en kompis lägenhetsfönster, till
stora berget och därgenom upptäcktsresande mig själv in i
drömvärlden.
 Varför minns jag plötsligt detta? Är det därför som hästen stod i mitt
rum mitt i natten? Ville den påminna mig om detta glömda?

Jag har utfört ett experiment kring detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar