onsdag 10 april 2013

Tanke för Eremoticons


Min vän K! Eremonauts kapten och konstiga prick är inspirerande att
vara nära och följa. Jag har under det senaste halvåret upptäckt hans
tidigare, för mig, dolda bildkonstskapande. Jag har sett det blomma fram
för att nu vara så starkt brinnande som det kan tänkas brinna. i en serie
om 27(?) konsttryck så illustrerar han de medverkande poetiska
texterna av Towe My Frykenfeldht, Ewa Nillgård och Cecilia Persson.

Ett klicka och måste se för alla med läsa och lust för poetiska grepp.
I likhet med Sovstaden så är det lite annorlunda i sin form och förmedling
och antingen är det bara jag eller också är det något som händer. En
upptäckt bara. att man kan ta det gränslösa och göra till något fantastiskt
istället för att bara se det som hotfullt.

~

"Keep your mind open"
      - Freaky Fairytale Band

~

En konstig fjäder ha jag fått i min hatt som illustratör. En av teckningarna
som är med i C90s nästa album är så provokativ för ett tryckeri att de
vägrade trycka saken. Det känns tufft på ett coolt sätt. Men synd att det
blev trubbel för bandet. De valde ett annat tryckeri. fint.

Helt överraskande var dock det inte. Eller om man säger så; jag förstod
genast vilken av de cirka 15 bilderna det rörde sig om

~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar