lördag 20 juli 2013

En författare från för


Blev kontaktad av Vladimir Oravsky. han ville ha en bild
ritad av sig själv för att ha i något samband och då ritade
jag en sådan. Blev som följer

 
 
Vissa ritjobb är jag inte kvalificerad för men gör dom ändå.
Rita av folk, te x, är en av mina brister och det är samtidigt
något som efterfrågas mest. En karikatyr eller en avbildning.
 
men det är roligt att göra ett försök. Och denna blev i varjfall
någorlunda lik. Även om det är svårt att helt avgöra när jag
inte känner honom personligen.
 
För några år sedan så ritade jag omslag till två av hans böcker
varav den ena aldrig kom ut. Anledningen till det sista var att
det skar sig mellan King Ink och honom. Och med det så har
ännu en figur vittnat om tråkigheter kring mitt gamla förlag.
 
Det är väldigt många som har känner sig lurade av King Ink.
Trist. Själv har jag inte riktigt den delade upplevelsen men jag
har typ alltid velat ha mina royalties i form av friexemplar av
egna eller andras böcker.
 
Ett äpple men också en illustration till en dikt
från Populär Poesi. Det kommer in lite småextra
ritgrejer där. Känns kul då det förser mig med
illustratöriska utmaningar som jag hoppas lär mig
något.

VoFF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar